فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بررسي افسردگي بازيكنان ريتينگدار !

 

 

زمينه و هدف: هدف ما در اين تحقيق بررسي ارتباط بين مهارت در بازي شطرنج وشدت افسردگي،

اضطراب و ده خطاي شناختي در اعضاي داراي درجه بين المللي فدراسيون شطرنج ايران و همين

طور بررسي شيوع افسردگي و اضطراب بود.

جهت مشاهده به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب


برچسب ها : بررسي افسردگي بازيكنان ريتينگدار ! ,
بازدید : 1201
[ یک شنبه 20 مرداد 1392 ] [ 17:21 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

منطق در شطرنج

 

بازى شطرنج چنان شاخ و برگ مىگيرد و چنان گستردگى و تنوعى مىيابد كه ديگر نمىتوان بر اساس محاسبه صرف گفت كه كدام شاخه يا شاخه ها به برترى مىانجامند. استفاده از راههاى ميان بر و جست و جو بر اساس توجه به جنبه هايى از پوزيسيونها اهميت بيشترى پيدا مىكند. آنچه موجب تفاوت سطح شطرنجبازان مىشود،نحوه كاربرد اين نوع منطق است. استادان بزرگ از توانايى تحليل "استادانه" فقط در موارد ضرورى استفاده مىكنند و بيشتر به منطقى كه گفتيم متوسل  مىشوند و البته بهترين حركتها را هم در كوتاه ترين زمان پيدا مىكنند.توجه شما را به كلياتى از قواعد بازى استادان جلب مىكنيم.

جهت مشاهده به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب


برچسب ها : منطق در شطرنج ,
بازدید : 1205
[ یک شنبه 20 مرداد 1392 ] [ 17:18 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

شطرنج خود را بهتر کنید

 

سلسله مقالات آموزشی که تقدیم خوانندگان عزیز می شود بر گرفته از بخش سوم کتاب Chess Blueprints Planing in the Middlegame نوشته «نیکولاي یاکوولف» تحت عنوان بازي موضعی [پوزیسیونی] می باشد. در هر مقاله نویسنده یک موضوع را دستمایه تشریح و تبیین مفاهیم بازي موضعی قرار داده است و با ذکر مثال عملی به توضیح هر چه بهتر آن می پردازد.

بد نیست نقل قولی را هم از «یاکوب آگارد» در اینجا بیاوریم:

اگر شما یک بازیکن آماتور هستید و می خواهید سطح بازیتان را بالا ببرید، به شما توصیه می کنم که به بازی های "ساده "استادان بزرگ نگاه بیاندازید. [از دیدن بازی هاي پیچیده تر و سرگیجه آور خودداري کنید] و سعی کنید تا علت جابجایی سوارها را توسط استادان دریابید. تغییراتی که در تفکر شما رخ خواهد داد تکان دهنده خواهد بود.

امید که این مقالات بتواند به بهتر شدن شطرنج شما هم کمک بکند.

دریافت فایل Pdf مقاله اول (160kb)




برچسب ها : شطرنج خود را بهتر کنید ,
بازدید : 1726
[ یک شنبه 20 مرداد 1392 ] [ 17:17 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

عالی ترین آخر بازی های شطرنج تا به حال

در ادامه مقالات معرفی كتاب و نویسنده آن، در مطلب حاضر به كتاب «عالی ترین آخر بازی های شطرنج تا به حال» تألیف "استیو گیدنز" منتشر شده به تاریخ مارس 2012 می پردازیم:

این كتاب شامل 50 بازی برگزیده است كه نویسنده با گلچین كردن آن ها كوشیده است تا اصول موضوعه آخر بازی را تشریح كند و كاربرد آن ها را در یك بازی عملی به نمایش گذارد. اصولی مانند مركز گرایی شاه، اصل دو نقطه ضعف و اصل عجله نكنید و ...

شیوه كار وی بر این مبناست كه حركات بازی را تا رسیدن به مرحله آخر بازی بدون هیچ تفسیری می آورد و با فرا رسیدن این مرحله، به توضیح و تفسیر حركات انتخابی كه معمولاً بر پایه ایده های الگو وار آخر بازی نظیر زوگزوانگ و ... است، می پردازد. در عین حال نویسنده تلاش كرده است تا با انتخاب مثال های متنوع، آخر بازی هایی با طیف های متفاوت كمیت نیروهای درگیر را در كتاب بگنجاند. نتیجه كار كتابی خواندنی از آب درآمده كه بایستی به حسن انتخاب نویسنده آفرین گفت.


استیو گیدینز دانش آموخته سیاست و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد انگلستان است

 

"استیو گیدنز" استاد فیده انگلیسی متولد 1961 و نویسنده كتاب های سودمند و كاربردی شطرنج است. از وی كتاب های «چگونه مجموعه گشایشی خود را بسازیم»، «50 درس ضروری شطرنجی» و «50 راه كسب پیروزی در شطرنج» به زبان های آلمانی و اسپانیایی نیز ترجمه شده است. از آن جا كه وی همواره خود را دانشجوی شطرنج می داند، نثر كتاب هایش به گونه ای است كه در تفهیم مطالب كتاب هایش به خوانندگان بسیار موفق و كارآمد می باشد. به پیوست یكی از بازی های كتاب را برای خوانندگان عزیز می آوریم تا با آن از نزدیك آشنا شوند.

دریافت فایل PDF ترجمه (160kb)




برچسب ها : عالی ترین آخر بازی های شطرنج تا به حال ,
بازدید : 1741
[ یک شنبه 20 مرداد 1392 ] [ 17:14 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

استراتژی هایی برای شطرنج بازها و سایر مبارزان

نویسنده برایان روچه

 



ادامه مطلب


برچسب ها : استراتژی هایی برای شطرنج بازها و سایر مبارزان ,
بازدید : 2253
[ یک شنبه 20 مرداد 1392 ] [ 17:7 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب اسد اچ دی
  • وب دی ال سان
  • وب عکس
  • وب هاست