مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

  پایان دور هشتم

 

در پایان دور هشتم مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان که ساعاتی قبل در شهر کالداس نواس برزیل به اتمام رسید، شطرنجبازان تیم ایران 10 پیروزی، 3  تساوی و 4 باخت  بدست آوردند.

 

 

 

در پایان دور هشتم مطهره اسدی و تینا سبزی ( زیر 8 سال دختران) شکست خوردند، ماهان صابری( زیر 8 سال پسران) به پیروزی دست یافت، نیما فندرسکی ( زیر 10 سال پسران باخت و در همین رده سنی حسین گنجعلی پیروز شد. سیاوش وجدانی( زیر 12 سال پسران) پیروز شد، درسا درخشانی ( زیر 14 سال دختران) مساوی کرد، احمد عسگری زاده( زیر 14 سال پسران) به پیروزی دست یافت، رعنا حکیمی فرد ( زیر 16 سال دختران) مساوی کرد، نیما جوانبخت و امیر کوثری نیا( زیر 16 سال پسران) موفق به کسب پیروزی شدند. در رده سنی زیر 18 سال دختران، میترا حجازی پور برد و غزل حکیمی فرد شکست خورد.

 

پویا ایدنی در رده سنی زیر 16 سال پسران یکی از بختهای ایران برای کسب عنوان قهرمانی محسوب می شود. وی در دور هشتم برابر شطرنجباز کشور لتونی به برتری دست یافت و جمع امتیازات خود را به 6.5 رساند و در مکان سوم با احتساب پوئن شکنی نسبت به نفرات اول و دوم ایستاد. در دور نهم وی برابر کارن گریگوریان از کشور ارمنستان قرار می گیرد که در صورت پیروزی در این دیدار - با توجه به اینکه نفرات اول و دوم این جدول برابر یکدیگر قرار دارند- مقام دوم خود را تثبیت کرده و در صورتی که دیدار رقبای وی به تساوی بیانجامد سکوی قهرمانی را به نام ایران ثبت خواهد کرد.

 

سارا سادات خادم الشریعه در رده سنی زیر 14 سال دختران از ابتدای مسابقات رقابت تنگاتنگی با الکساندرا گوریاچکینا استاد فیده بانوان روسیه با درجه بین المللی 2313 داشت و تنها شکست خود را نیز برابر همین شطرنجباز پذیرفت. با توجه به این شکست تنها در دورهای پنج و ششم از جایگاه دوم فاصله گرفت و با پیروزی در دور هشتم برابر سارا چیانگ شطرنجباز امریکایی جایگاه دوم خود را تدام بخشید. سارا سادات خادم الشریعه در دور نهم برابر دیگر استاد فیده بانوان روسیه حاضر در این گروه قرار می گیرد و در حالی که شانس بسیار زیادی برای کسب دومی دارد در صورت پیروزی در دور پایانی شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی نیز افزایش خواهد داد.

 

در رده سنی زیر 12 سال پسران، شاهین لرپری زنگنه که در پایان دور ششم مکان دوم مسابقات را به خود اختصاص داده بود با قبول شکست در دور هفتم از کورس قهرمانی فاصله گرفت و به جایگاه دوازدهم سقوط کرد. اما در دور هشتم با کسب پیروزی برابر شطرنجباز آرژانتین نیکولاس پورتا کامپوس(1704)، مجدد تا جایگاه ششم صعود کرد و شانس خود را برای رفتن روی سکو افزایش داد. در دور نهم  زنگنه می بایست برابر شاه هیتول شطرنجباز هندی قرار بگیرد و در صورت پیروزی در این دیدار احتمال کسب عنوان در این رده سنی را برای ایران افزایش خواهد داد.

 

 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج،
در پایان دور هشتم و در رده سنی زیر 10 سال پسران، سید محمد امین طباطبایی با تساوی برابر یی ژی شطرنجباز چینی و صدر نشین فعلی این گروه، موفق به کسب 6.5 امتیاز شد و در مکان پنجم جای گرفت. وی در حالی در این مکان قرار گرفت که شطرنجبازان امریکا، هند و روسیه بالاتر از او و به ترتیب در مکانهای دوم، سوم و چهارم قرار گرفته اند و هر سه نفر آنها نیز 6.5 امتیاز دارند و تنها با احتساب پوئن شکنی در این جایگاه قرار گرفته اند. طباطبایی در دور نهم و پایانی می بایست برابر شطرنجباز هندی راتانول با درجه بین المللی 1906 که در مکان سوم قرار دارد بازی کند و در صورتی که موفق به پیروزی در این دیدار شود شانس زیادی برای رفتن روی سکو خواهد داشت.

 

 




لینک ثابت


برچسب ها : مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان , نوجوانان جهان ,
بازدید : 415
[ شنبه 5 آذر 1390 ] [ 21:0 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب اسد اچ دی
  • وب دی ال سان
  • وب عکس
  • وب هاست